Köpvillkor www.maxinet.se

Åldersgräns.
Du måste ha fyllt 18 år för att handla i butiken.

Priser.
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms (f.n. 25%) och exklusive fraktkostnad*. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning. * Fraktfritt vid order för minst 500kr. Se fraktvillkor längre ner i texten. Barnvagnar skickas alltid fraktfritt.

Order.
Genomförd order innebär samtidigt att du godkänner våra leverans- och försäljningsvillkor.

Betalning.
Vi använder Klarna Checkout och Swish för enkel och trygg betalning.

Leverans.
För att belasta miljön så lite som möjligt samordnar vi våra leveranser i högsta möjliga grad. Vi använder inte bara nytt utan även återvunnet förpackningsmaterial och kartonger.
Produkter i butiken skickas normalt till dig inom 1 – 3 arbetsdagar efter din beställning. Vi använder oss huvudsakligen av PostNord för våra leveranser och ert paket hämtas då hos närmaste ombud.

Om din order överstiger 500:- betalar du ingen frakt.
Obs! Vid felaktigt uppgiven leveransadress kan extra frakt/retur-kostnader att debiteras dig som kund i efterhand.

Beställningsvaror.
Våra barnvagnar, bilstolar och möbler är beställningsvaror. Tänk på att leveranstiden är beräknad på antalet arbetsdagar – inte veckodagar – och att lördagar och söndagar, röda dagar och andra helgdagar ej räknas in i leveranstiden. Köp av beställningsvaror är bindande och kan ej ångras. Vid ej genomfört köp förbehåller vi oss rätten att debitera de extra kostnader som uppstår.

Avbeställning.
Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad och avhämtad av transportören är inte möjlig. I de fall beställning blivit expedierad och avskickad är du som kund skyldig att ta emot beställningen. Avbeställs varan för sent kommer vi debitera dig för frakt och administrationsavgifter.

Ej uthämtad försändelse.
Det är köparens ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss eller vår leverantör. Vi kommer i detta fall att debitera den faktiska kostnaden för frakt – både tur och retur- samt administrativa kostnader. Dessa extra kostnader är du som kund skyldig att betala.

Skadat gods.
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut eller tar emot försändelsen. Anmälan skall ske till godsombudet eller till chauffören vid mottagandet. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela godsombudet och oss omgående via e-post. En skadad försändelse är ett ärende mellan dig som kund och den som utfört transporten eller dennes ombud. Vi hjälper gärna till med att kontakta ombudet eller transportören. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som avsändare ansvarig.

Förlossningsgaranti.
Om du handlar barnvagn hos oss innan ditt barn fötts gäller vår förlossningsgaranti. Det innebär att du har rätt att returnera barnvagnen om förlossningen inte går som planerat. Förlossningsgarantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum oavsett när du köpt din barnvagn. Barnvagnen + tillbehör skall returneras till oss oanvända, i sina originalförpackningar. Spara därför alltid originalkartonger/ förpackningar, kvitto mm. Vi betalar kostnaden för returfrakten och ni står för inlämningen till närmaste fraktterminal. För att utnyttja garantin skall du kunna visa upp ett läkarintyg. Kontakta oss så hjälper vi dig med det praktiska.

Garantier. (Se även Reklamationer)
På alla våra artiklar gäller 1 års produktgaranti och 3 års reklamationsrätt. Är det något fel på varan kan du åberopa garanti eller reklamationsrätt mot uppvisande av kvitto som du fick vid köpet. Garanti och reklamation gäller endast fel i tillverkning eller material och inte normalt slitage. Garantin gäller inte heller vid felaktig användning eller hantering. Konstateras garantin gälla skall vi antingen erbjuda reparation av varan, ge dig en ny vara, eller ge dig köpeskillingen tillbaka. Prisavdrag för nyttjande av vara (begagnad vara) kan komma att göras.

Reklamationer.
Varorna kontrolleras innan de skickas ut. Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt, antal eller färg, så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post så att vi kan rätta till felet. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. I första hand reparerar vi varan eller skickar reservdelar utan några kostnader för dig snarast möjligt. Ersättningen kan även ske med ny vara eller med återbetalning enligt överenskommelse. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens råd.

Ångerrätt.
Du har rätt att ångra ditt köp och du måste kontakta oss inom 14 dagar från leveransdagen. Kontakta oss alltid först via e-post eller telefon 040-304058 innan du returnerar din vara för information om hur du går till väga. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Vid utnyttjande av ångerrätten betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter mottagandet av varan samt under returfrakten. Eventuell transportskada på varan är en sak mellan kund och transportör vilket regleras av fraktvillkoren. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan överför vi varuvärdet (exklusive fraktkostnader) till ditt konto, alternativt kan du välja att byta till annan vara.

GDPR och integritet.
Läs mer om vår integritetspolicy här.

© Copyright
Innehållet i denna webbshop får ej kopieras eller reproduceras helt eller delvis, vare sig elektroniskt eller på annat sätt utan skriftligt tillstånd från oss. Lagöverträdelse kommer att beivras. Alla bilder, filmer och texter samt logotyper i denna webbshop är publicerat med tillstånd från respektive ägare.